Francisco Ferrerlaan 132, 9000 Gent

Helena Raeymakers

Integratief kinder -en jongerencoach/Auticoach

– 1993: Afgestudeerd als altvioliste (Luca School Of Arts – Campus Lemmens) Sindsdien freelance werkzaam als altvioliste in verschillende orkesten

– 1998-2001: Bachelor Klinische psychologie UGent

– 2013-2016: Maatschappelijk werk (Artevelde Hogeschool) Sinds 2016 werkzaam als maatschappelijk werker

– 2020-2021: Systemische en contextuele counseling (Artevelde Hogeschool)

– 2020-2021: Kinder-en jeugd psychotherapie (AIHP)

– 2022: ACT4kids opleiding

– 2021-22: Integratieve coaching (AIHP)

– Verschillende meerdaagse opleidingen: NLP, Rationeel-emotieve therapie, verbindende communicatie, mindfulness, Alexander Concept, Live the connection….

Welkom,

In het werken met kinderen en jongeren vind ik het vooral belangrijk om echt te luisteren naar hun verhaal en van daaruit samen met hen hun eigen mogelijkheden en kwaliteiten te (her)ontdekken.

Zo kunnen ze stap voor stap terug contact maken met wat ze echt belangrijk vinden, waar hun ogen van gaan twinkelen. Voor mij is het een uitdaging om samen met het kind/de jongere op zoek te gaan naar manieren om de moeilijke gevoelens, ervaringen en gedachten die op hun pad komen te kunnen dragen en ermee om te leren gaan. Omdat we bij kinderen soms stuiten op de grenzen van de taal maak ik gebruik van verschillende werkvormen en oefeningen die beroep doen op ervaren en voelen.

Het geeft me een enorme voldoening om kinderen te laten ervaren dat ze ook mét de hobbels op hun pad stappen kunnen zetten naar wat ze echt willen zodat ze met meer veerkracht in het leven kunnen staan.

Kinderen en jongeren

Mijn eigen nieuwsgierigheid naar de binnenwereld van kinderen en jongeren was de aanleiding om naast mijn werk als muzikante te starten met verschillende opleidingen om me hierin verder te verdiepen. In het werken met kinderen en jongeren vind ik het vooral belangrijk om echt te luisteren naar hun verhaal en van daaruit samen met hen hun eigen mogelijkheden en kwaliteiten te (her)ontdekken en terug contact te maken met wat ze echt belangrijk vinden, waar hun ogen van gaan twinkelen.

Voor mij is het een uitdaging om vanuit hun mogelijkheden samen met het kind op zoek te gaan naar manieren om de moeilijke gevoelens, ervaringen en gedachten die op hun pad komen te kunnen dragen en ermee om te leren gaan.

Omdat we bij kinderen soms stuiten op de grenzen van de taal maak ik gebruik van verschillende werkvormen en oefeningen die beroep doen op ervaren en voelen. Het geeft me een enorme voldoening om kinderen te laten ervaren dat ze ook mét de hobbels op hun pad stappen kunnen zetten naar wat ze echt willen zodat ze met meer veerkracht in het leven kunnen staan.

– 70€/uur

– Uit respect voor mijn tijd en dat van andere cliënten vragen we bij een annulatie binnen de 24u een volledige vergoeding.